קידום אתר האינטרנט – URL, ניווט באתר, תוכן טוב ושימוש בתמונות

קוד HTML

שפר את המבנה של כתובות ה URL

  • יצירת קטגוריות ושמות קבצים עבור המסמכים באתר יכולים לא רק לעזור לך לשמור על האתר מאורגן טוב יותר, אלא גם יכול להוביל לסריקת מסמכים טובה יותר על ידי מנועי החיפוש
  • כמו כן, זה יכול ליצור כתובות "ידידותיות" עבור אלה שרוצים קישור לתוכן שלך
  • מבקרי האתר עשויים להיות מאוימים על ידי כתובות ארוכות מאוד עם מילים מוצפנים

 

שיטות עבודה מומלצות למבנה URL

השתמש במילים עבור הכתובת - כתובות עם מילים רלוונטיות לתוכן האתר שלך ידידותיים למבקרים לנווט באתר וכך הם זוכרים אותם טוב יותר

הימנע מ:

שימוש בכתובות ארוכות עם פרמטרים מיותרים

בחירת שמות דף כלליות

שימוש במילות מפתח

 

יצירת מבנה פשוט של הספריות – עוזר למבקרים לדעת איפה הם נמצאים באתר.

הימנע מ:

קינון עמוק של תיקיות.

יצירת שמות תיקיות ללא כל קשר לתוכן שלהם.

 

לספק גירסה אחת של כתובת להגיע למסמך.

הימנע מ:

גישה זהה לדפים ממקומות שונים

גירסאות של כתובות עם www וללא www

שימוש שונה במילים (רוב המשתמשים זוכרים אותיות קטנות).

 

עשה את האתר קל לניווט

  • הניווט של האתר חשוב למבקרים לאתר במהירות את תוכן המבוקש
  • זה עוזר למנועי החיפוש להבין איזה תוכן חשוב למנהל האתר

 

שיטות עבודה עבור ניווט האתר

צור היררכיה טבעית – צור מעברים פשוטים ככל האפשר עבור המשתמשים להגיע מהתוכן הכללי לתוכן יותר ספציפי שהם רוצים באתר.

הימנע:

יצירת רשת מורכבת של ניווט בתוך האתר (לינק מכל דף לכל הדפים האחרים).

אל תפריז בעומק ההיררכיה.

 

השתמש בעיקר בטקסט לניווט - שליטה מרבית בניווט האתר מדף לדף דרך קישורי טקסט מקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהבין את האתר.

הימנע מ:

ניווט בתפריטים נפתחים, תמונות, או אנימציות (מנועי החיפוש מתקשים  לגלות קישורים כאלה באתר).

 

השתמש ב breadcrumb" " לניווט – "breadcrumb”  הוא שורה של קישורים פנימיים בחלק העליון או התחתון של הדף המאפשר למבקרים לנווט במהירות בחזרה לדף קודם או לשורש.

השתמש ב דף Sitemap  באתר, והשתמש בקובץ XML-Sitemap  - זו מפת ניווט אל כל הדפים החשובים ומסייע למנועי החיפוש למצוא אותם.

הימנע מ:

השארת לינקים שבורים ב sitemap.

ארגון לא נכון של הלינקים ב sitemap.

 

התחשב במקרה כאשר המשתמש מסיר חלק מכתובת ה URL.

 

השתמש בדף 404 (דף שגיאה) יעיל יותר – מנחה את המשתמשים חזרה אל דף הבית.

 

הצע תוכן ושירותים איכותיים

צור תוכן איכותי ושימושי באתר ועל ידי כך יופץ האתר בקרב המשתמשים ברשתות החברתיות  וכך יעלה מוניטין האתר.

 

שיטות עבודה מומלצות לתוכן

כתוב טקסט קריא

הימנע מ:

כתיבה בשגיאות כתיב ושגיאת דיקדוק.

הטבעת טקסט בתמונות עבור תוכן טקסטואלי.

 

שמור על סדר סביב הנושא - צור מקטעים לוגיים בין הנושאים השונים באתר, מאפשר למשתמש למצוא את התוכן המבוקש מהר יותר.

הימנע מ:

כתיבה רציפה של כל התוכן.

שימוש בשפה רלוונטית - השתמש במונחים הקשורים לתוכן שיעזרו למשתמשים חדשים ומומחים לאתר את התוכן המבוקש באתר. 

צור תוכן חדש וייחודי - חדש את התוכן באתר לעיתים קרובות.

הימנע מ:

העתקת תוכן קיים.

תכנים כפולים.
 

 הצע תוכן בלעדי
 

 

כתוב טקסט קישור טוב יותר - מאפשר למנועי החיפוש ולמשתמשים להבין טוב יותר במה הדף שהקישור מופנה אליו עוסק.

 

שיטות עבודה מומלצות עבור טקסט קישור

 

בחר טקסט שמתאר לפחות מושג בסיסי על נושא הדף המקושר.

הימנע מ:

כתיבת טקסט קישור כללי (כגון: "דף", "לחץ כאן").

שימוש בטקסט שאינו קשור לנושא.

שימור בכתובת ה URL כטקסט הקישור.
 

  • כתוב טקסט תמציתי.
  • עצב קישורים כך שיהיה קל להבדיל בינם לבין הטקסט באתר.
  • צור קישורים פנימיים לדפים באתר.

 

הימנע מ:

שימוש בטקסט קישור עמוס.

יצירת קישורים מיותרים.

 

 

שימוש טוב יותר בתמונות

 

  • לכל התמונות יכול להיות שם קובץ ייחודי ומאפיין "alt". כאשר לא ניתן להציג את התמונה בדף יוצג התיאור במאפיין "alt" שמספק מידע על התמונה.
  • עשיית שימוש נכון וטוב בשמות הקבצים ותיאור "alt" של תמונות מספק לתוכנות חיפוש תמונות כמו חיפוש תמונות של Google להבין טוב יותר את התמונות באתר.

 

שיטות עבודה מומלצות עם תמונות

 

השתמש בשמות קבצים ותיאור "alt" קצרים ותיאוריים.

הימנע מ:

שימוש בשמות קבצים כלליים "image.jpg".

כתיבת שמות קבצים ארוכים.

 

 

השתמש בתיאור "alt" בעת שימוש בתמונות כקישורים – עוזר ל Google להבין טוב יותר את התוכן שאליו מקושרים.

הימנע מ:

כתיבת תיאור "alt" ארוך שיכול להיחשב כספאם.

שימוש בקישורי תמונות בלבד לצורך ניווט באתר.

 

אחסן תמונות בתיקייה נפרדת.

השתמש בסוגי קבצים של תמונות שנתמכים בדפדפנים.

 

 שירותי ניתוח אתרים

מידע לגבי התעבורה הנכנסת לאתר ניתנת להשגה בעזרת תוכניות לניתוח אתרים כגון: Google Analytics.

מתוכניות אלו ניתן לקבל מידע כגון:

  • כיצד מגיעים לאתר שלך וכיצד משתמשים בו.
  • גילוי התוכן הפופולארי ביותר באתר.
  • למדוד את השפעת תהליכי הייעול באתר.